Dziś na warsztat bierzemy najpopularniejszy, najtańszy model piły spalinowej.
Jej cena nie przekraczała 250 zł, tnie jak szalona ale również zdarza się że co jakiś czas coś się zepsuje.
Warto naprawiać taką chińczyzę? Pewnie wiele osób zapyta.
Tak. Jeżeli ten sprzęt potrafił przepracować już z ~100 roboczogodzin a jedyne co musiałem przy niej zrobić to wymienić układ tnący na lepszy to warto!
Próba uruchomienia pilarki i po chwili coś "trzaska" się w starterze. Hmmm, linka się wysuwa ale nie zasprzęgla z zapadkami. Podejrzenie od razu padło na szarpak.
Przedstawiam poniżej krok po kroku jak dokonać naprawy pilarki.
1. Uszkodzony rozrusznik w pilarce, czas aby dobrać odpowiedni.
Nie zastaawiając się dłużej wolę wybrać lepszy, zwracam uwagę na tworzywo oraz jakość sprężyny. Plastik musi być wzmocniony na temepraturę środowiska pracy [ >PA6 30GF< ] oraz dodatkowo na mocną sprężynę. Decyduję się na rozrusznik firmy Baribal Polska - od wielu lat nie zawodzi mnie w jakości swoich produktów . Odpowiedni rozrusznik wybrałem oferty: STARTER DO PIŁY SPALINOWEJ.
2. Bezpieczeństwo ponad wszystko!
Przed każdą naprawą pamiętaj że należy odciąć zapłon od silnika poprzez ściągnięcie kapturka z świecy zapłonowej. To zapewni nam ochronę podczas rozkręcania pilarki.
Dodatkowo na tym etapie sprawdzam stan filtra powietrza.
3. Zaczynamy
Przygotowuje odpowiednie narzędzia i zaczynam odkręcać śruby montażowe szarpaka. Pamiętaj aby je odłożyć na bok i nie zgubić.
4. Wstępne oględziny
Po demontażu i ściągnięciu startera z piły ukazuje nam się mechanizm który odpowiada za uruchomienie pilarki. Widzę już uszkodzone zęby koła linowego które są przyczyną braku możliwości załączenia urządzenia.
Brakuje sporej ilości plastiku. Wolę sprawdzić czy resztki nie znajdują się w głębi pilarki; po co mam za chwilę znów naprawiać pilarkę.
Wszystkie odłamane elementy usunełem.
Dokonałem jeszcze sprawdzenia czy inne pozespoły nie zostały uszkodzone.
5. Dopasowanie części
Biorę nowy rozrusznik, delikatnie przymierzam do pilarki aby być pewny że wszystko będzie działać.
6. Przygotowanie do montażu
Do startera dokładam wszystkie potrzebne części - w tym przypadku osłonę ochronną od wewnętrznej strony.
7. Montaż
Będąc pewny że wszystkie elementy poskładałem, że rozrusznik pasuje przystępuje do właściwego montażu nowego rozrusznika.
Przykładam, dopasowuję i zakładam śruby montażowe; pamiętaj wkręć tylko tyle aby przytrzymywały starter.
Na przemiennie dokręcam śruby, pamiętając aby każda z nich była odpowiednio tak samo wkręcona.
Na końcu wszystkie śruby mocno dokręcam.
Można dodatkowo użyć kleju do gwintów i być pewnym że nic się nie odkręci podczas cięcia pilarką.
8. Przygotowanie pilarki do uruchomienia.
Po założeniu startera możemy założyć kapturek świecy, wyczyścić filtr powietrza i zamknąć pokrywą komorę gaźnika.
9. Tylko ciąć
Gotowa pilarka do pracy! Zaoszczędzony czas i pieniądze! Ile musiałbyś czekać na taką wymianę w serwisie? Nawet 2 tygodnie !
A teraz najważniejsza zasada !
Zawsze w każdej pilarce spalinowej przed mocnym szarpnięciem rozrusznika wysuń kilka centymetrów linki.
Dzięki temu wszystko się zazębi w mechanizmie
Już zapomnisz co to awaria startera.
PŁATNOŚĆ ONLINE | PŁATNOŚĆ PRZY ODBIORZE | |
9,99 PLN | 15 PLN | |
13 PLN | 16 PLN |
© Pronac 2025 | Created by: Modus-it.pl | System pracuje w oparciu o Modus QBIZ