MENU
PRODUKTY

500 261 923 pn.-pt. 9:00-17:00

Bielsko-Biała, ul. Partyzantów 98

biuro@pronac.pl

Kategorie

Uszkodzony Pasek Klinowy Tabela Przyczyn

 

Poniżej zamieszczamy wykaz najczęstszych powodów krótkiej żywotności pasków klinowych.

Wykaz pomoże Ci w identyfikacji przyczyn uszkodzeń oraz korekcie i ich usunięciu.

Uszkodzony Pasek klinowyZerwany Pasek klinowyPoszarpany Pasek klinowyPopękany Pasek klinowy

 

Szybkie zużycie na ścianach bocznych

• Obcieranie paska przez osłonę

• Nie wyrównane koło pasowe

• Zużyte lub zniszczone koło pasowe

• Za słabe naciągnięcie 

• Zły dobór paska

• Niewłaściwe  lub za długie magazynowanie

• Za duża temperatura

• Nadmierne smarowanie

• Środowisko ścierne

• Nadmierna wilgotność

 

Zużycie na grzbiecie

• Obcieranie paska przez osłonę

• Złe położenie koła wolnobierznego

 

Pasek obraca sie lub zeskakuje z koła pasowego

• Pasek jest podważany lub duzy zwis paska

• Za słabe naciągnięcie 

• Zły dobór paska

• Urządzenie wytwarza impulsy lub wstrząsy

• Obcy element w rowku koła

 

 

Pasek jest miękki, spuchnięty

• Nadmierne smarowanie 

• Użycie pasty do smarowania pasa

 

Pasek ślizga się, piszczy, przypala się

• Zużyte lub zniszczone koło pasowe

• Za słabe naciągnięcie

• Zły dobór paska

• Nadmierne smarowanie paska

• Nadmierna wilgotność

• Przeciążony napęd - za słaby pasek

• Niedostateczne opasanie na mniejszym kole pasowym 

 

Rozszczepienie się górnej strony paska:

•  Pasek jest podważany lub za duzy zwis paska

 

Pękanie spodniej strony paska:

• Zużyte lub zniszczone koło pasowe

• Niewłaściwe lub za długie magazynowanie

• Za duża temperatura

 

Powtarzające się rozerwanie:

• Pasek jest podważany lub za duży zwis paska

• Za mocne naciągnięcie

• Urządzenie wytwarza impulsy lub wstrząsy

•  Obcy element w rowku koła

• Przeciążony napęd - za słaby pasek

 

Tor paska jest za wysoki:

• Zły dobór paska

• Użycie pasty do smarowania pasa

 

Obniżanie się paska:

• Zużyte lub zniszczone koło pasowe

• Pasek zużyty

• Zły dobór paska

 

Konieczne ciągłe naprężanie paska:

• Zużyte lub uszkodzone koło pasowe

• Za słabe naciąganie

• Zły dobór paska 

• Przeciążony napęd

 

Duże drgania paska:

• Nie wyrównane koło pasowe

• Zużyte lub zniszczone koło pasowe

• Za słabe naciągnięcie

• Za mocne naciągnięcie

• Niedopasowane paski lub pozamieniane marki

• Urządzenie wytwarza wstrząsy lub impulsy

• Napęd z za mocnym paskiem

 

Łożyska są gorące

• Zniszczone lub zuzyte koło pasowe

• Zły stan techniczny łożysk lub wału

• Za mocne naciągnięcie

• Nadmierne smarowanie

• Napęd z za mocnym paskiem

• Za małe koło pasowe 

 

Bicie wału lub jego wygięcie

• Zniszczone lub zużyte koło pasowe

• Zły stan techniczny łożysk lub wału

• Za mocne naciągnięcie

• Nadmierne smarowanie

• Napęd z za mocnym paskiem

• Za małe koło pasowe 

 

Pęknięcie tulei:

• Zniszczone lub zużyte koło pasowe

• Niewłaściwy montaż kół pasowych

 

Bicie koła pasowego:

• Zniszczone lub zuzyte koło pasowe

• Zły stan łożysk lub wału

• Niewłaściwy montaż koła pasowgo

 

 

Oceniło nas już 0 klientów, podziel się również swoja opinią

    Skomentuj

    focc

    KOSZTY DOSTAWY

     

    PŁATNOŚĆ ONLINE

    PŁATNOŚĆ PRZY ODBIORZE

    9,99 PLN15 PLN

    13 PLN16 PLN

    ZAMKNIJ